Wednesday, November 18, 2009

TUDUNG


baru-baru ni, aku merantau kat site blogger baru. antaranya ialah 1221 steps. heh, boleh tahan juga dia ni. baru-baru sahaja buka blog, sudah ramai orang follow dn klik nuff dia. jeles eh aku. aku dahulu time buka blog pun, tiada seorang pun yang sudi follow dan klik nuff aku. sekarang? alhmdulillah, ramai sudah yang follow dan klik-klik nuff aku. kepada korang semua, korang memang gempak la. mmuuuaaahh!!! hahaha...

ok la. aku nak bentangkan isu panas ni. isu ini berkaitan dengan perempuan. jadi, bagi kaum hawa yang berhati lembut dan cepat pengsan, adalah disarankan oleh aku agar bacalah entri ku yang lain. seperti ini dan ini.

aku nak bercakap pasal tudung korang tu. perempuan jak k. bukan mak nyah. yang itu pergi mampus. huh... memalukan kaum ku jak. bagus-bagus dilahirkan jantan, korang nak jadi betina. bangang punya makhluk.

persetan kan dengan mak nyah tu. sudah-sudah, kita kembali kepada isu asal kita. perempuan dan tudung mereka. aku selalu perhatikan perempuan. pelbagai perempuan aku perhatikan. tapi, aku lebih memerhatikan perempuan bertudung. hehehe...


"memang dasar lelaki. gatal. huh.."


hahaha... memang aku gatal. macamana? tipulah kalau ada lelaki cakap dia tak gatal. semua gatal. percayala. hehehe... aku selalu perhatikan perempuan dengan tudungya. pelbagai jenis tudung yang dipakai. ada yang pakai tudung bawal, tudung ct, tudung mawi, dn tak kurang juga tudung datin. dan tak kurang juga dari sudut pemakaian tudung tersebut. pasal pemakaian ini lah, aku nak tanya perempuan yg memakai tudung ni. apa tujuan korang pakai tudung?

"ish, itu pun tak tau ka? tutup aurat la."

ya, itu aku tahu wahai gadis-gadis jelita. tapi, selain dari itu, boleh aku tau tujuan selain dari itu? tak faham? oklah, sebagai contoh, apa tujuan kita berak? of course, untuk membuang segala najis-najis yang terkumpul kat perut boroi, eh, tak, perut cumil tu. tujuan yang lain juga, dengan berak, korang pastinya akan sihat dan tidak kentut merata-rata, bukan? hehehe.

"na, ada faham?"

jadi, apa tujuan lain selain tutup aurat? kalau bagi aku, tujuan selain dari tutup aurat tu, pemakaian tudung adalah untuk menutup dada-dada yang membonjol tu. itu bg pendapat aku la.

aku akui, sebagai lelaki, mataku memang jalang. lelaki lain pun sama. jangan tipu. kalau adapun, aku salute lelaki itu. memang kau feminine. hehehe... untuk pengetahuan kaum hawa(bagi yang tidak mengetahui la), majoriti mata-mata jalang ni akan tengok dada dulu. btul. percayala cakap aku. nak tau kenapa kes rogol makin banyak sekarang? pasal korang la. tayang dada padahal pakai tudung. siapa tak terangsang?

sorilah, mulutku agk cabul sekarang ni. bagi sesiapa yg tak puas hati ka, atau stuju dengan pendapat ku ka, sila komen aku. maki aku? boleh. dipersilakan. hehehe...

11 comments:

AUs said...

yoo..

aku setuju gk..

mst la pndg mke then pegi ke dada..

em..

susa nk carik yg btol2 pkai tdg ikhlas utk jage kesucian dan aurat..

so..

aku pon bkn baek sgt..

juz sme msg2 ingat mengingatkan la..

nice post..

SHELL said...

erm...nice post yea...
bg ak,pandangan jerw la...
tudung 2k ttp aurat,ttp buah dad spt kate ko...erm...rasenyer ttp rmbt gk...
pompuan bertudung musty rmbt dye chantek kn...(cam rmbt ak...haha...koya...)jd dye humble ckit...xsengaje show off...hee~
eeii,aper ak jako nie..??
LOL...^^

black_mel said...

juanghidup..thnx promote aku...x power la..biasala..pertolongan kwn2 jgk..ko punya blog pun terbaik..u r my sifu..hehe..

shell:buah dad???ayat tu biar btul...

Anonymous said...

ces~ sedangkan aku yg pompuan ni pon suka tgk gurl2 yg ley wat idung korang berdarah~~

hahhaa~~

perempuan adela uniq

so bile dia da tunjuk tu ape lae..

gotong-royong la cuci mata~!!!

hahahaha~~~

laaarrriiiii~~~!!!!

Cheese Monster said...

sokong ayu. unique tu. jom la click ramai2..xkan nak bia je. takpun nak tipu diri sendiri. tengok, tp cakap tak tengok. ibarat macam......tak click tp ckp click..ahaha

apo ni jang..click click click clikk.ponin sude

ZahirZ™ said...

tue ar.skrg makin ramai mau tnjuk aurat...
bangga la dpt tnjuk aurat..
lebih2 lg kt alam maya nie..tup tap kite duk tgk pic yg bertdung ttbe ade pict yg x bertudung...ade gak yg bertdung sbb da tbiat sjak kcil bkn sbb nk ttp aurat..kesian pmpn yg x ttp aurat..kalo lah esk2 mati cmne??erm...

DilOt said...

alamak..
aku perempuan..dan aku pakai tudung...

bagus entri ko ni..mengingati satu sama lain...

nak klik..tp xdpt daa....

dfsdf said...

t0l2 laki mmg suka tngok p0mpun..tp aq sndiri p0n sk tngok gak...style dier org..tp p0mpuan yg brtdng je kew yg ska tyng mcm ner yg xpkai lak??? :)

Honeyz said...

"tudung bawal, tudung ct, tudung mawi, tudung datin" >> tudung2 apakah ini? (ayat skema, wat2 x kenal lgsg.hehe) langsung x masuk dalam "calon2 pilihan" tudung yg berkenan di hati =D

kenapa pakai tudung? memang betul, jwpn yang biasa dgr "sebab tutup aurat".. tapi cuba perhatikan betul2.. drg2 yg jwb gitu, adakah benar2 menutup aurat? tahu tak apa itu aurat seorang perempuan? tahu tak bagaimana pemakaian tudung yg sebenarnya sprtmana Islam perintahkan?

fahami betul2 terjemahan firman Allah dalam surah Al-Ahzab, surah ke 33, ayat ke 59: "Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan-perempuan yang beriman, supaya MELABUHKAN PAKAIANNYA BAGI MENUTUP SELURUH TUBUHNYA(semasa mereka keluar); cara yang demikian LEBIH SESUAI UNTUK MEREKA DIKENAL (SEBAGAI PEREMPUAN YANG BAIK-BAIK) maka dengan itu MEREKA TIDAK DIGANGGU. Dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani."

makanya... pemakaian tudung juga haruslah bertepatan dgn garis panduan yang Islam dah ajar.. inshaAllah bila pakai tertutup, akhlaq terjaga, maka orang sekeliling akan kenal diri kita sbg muslimah yang baik. laki2 juga tahu nk hormat.. gatal2 drg ni pun (ni JH sendiri ek ngaku laki2 mmg gatal..bukan sy yg cakap.hehe) paling, stkt kacau2 bagi salam je.. xde nk tgk lbh2 sbb xde pe yg drg leh nampak (yeke? mudah2an..)

kdg2 sedih tgk pemakaian pempuan zaman skrg.. pakai tudung bukan sbb tutup aurat, tapi lbh pada tutup rambut.. kalau perhatikan betul2 firman Allah tu, disebut labuhkan pakaian menutupi seluruh tubuh, bukannya suruh pakai tudung tutup rambut.. betul tak? (ade ke yg nk sokong ni?)

apepun, n3 ni ditulis oleh lelaki.. jadinya buat anda yg bergelar muslimah.. jagalah pemakaian anda.. peliharalah diri anda dgn pemakaian yg diajarkan oleh Islam.. inshaAllah selamat dunia akhirat.. elakkan diri dari jadi bahan fitnah serta menjadi perhatian mata2 lelaki yang gatal (sptmana pengakuan JH.hehe)

saya juga seorang perempuan. dan saya sayangkan perempuan ^_^

:: satu lagi tazkirahh panjang. hehe.. sori ek JH ::

Ziki Aki said...

hye baru je follow blog ni.. cam best jek post2 dia.. hehe.. btw ak pon setuju gak.. ttp aurat tu bkn ttp rmbt jek.. ttp sume skali kalu blh.. hehe..

nOya said...

hmm.baru ja survey n3 ni cam besh plak tau hik3...ni nak nyibuk lah jugak, bley ba kan JH? ah? xbley? pdulik, nak komen jugak!hoho.....
akceli pakai tudung ni mmg x wajib, sapa kata wajib?ggt org 2 baru tau, huh.. :p
tapi, yg sebenarnya, MENUTUP AURAT itu adalah WAJIB! x kira lah aq (n kaum hawa yg comel2 skalian) n jejaka jejaki sekalian (tapi dorg ni x pkai tdg, kecuai la p toilet atau yang sgja ngada2 hik2), WAJIB TUTUP AURAT!
huh, emosi plah da, adeii...
bukan apa la kan, tapi kalau ganti tudung ngan langsir ka, kelambu ka, ken batik ka, apa salahnya, hik3...klu org tanya, cakapla nak ttp aurat, yg ngko sebooookkkkk ja pa hal? hik3....
tapi ya la zaman skrg kan modeeeeeeennnnnn la kononnya kan, 2la mcm2 spisis tudung pelik tapi benar yg terproduce....siap lilit2 atas kepala lg tuh, tuppp letak brooch sebesar tapak tangan (tpk tgn kucing ja la hik3), lilit2 tu smpai x perasan muka dah jadi biru x ckup oxygen, hampeh, bioq la, asal tutup aurat loooorrrr.....sekian, daaa....