Sunday, October 25, 2009

LECTURER ADUH LECTURER



aduhai... berserabut betul otak ku ni memikirkan ujian malam besok yang bakal aku duduki. ujian graphic programming merupakan ujian yang agak tough bagi aku yang ber'IQ' sederhana ini. lagi aku serabut, lecturer berkata ada banyak pengiraan yang masuk dan lecturer sendiri berkata

"test kali ni susah. hehehe..."

aku sebenarnya nak mengeluh pasal lecturer ku yang seorang ini. bukan nak menghentam dia tapi, aku sebagai student, dan anda di luar sana sebagai student, ada hak untuk mengeluarkan perasaan tidak puas hati terhadap servis atau pengajaran yang diberikan.

aku betul-betul tak puas hati dengan lecturer ku itu. kenapa? kerana pengajaran yang sambil lewa dan tidak bertanggungjawab. masuk kuliah lambat dari student dan habiskan kelas sejam lebih awal dari masa yang ditetapkan. tapi, habis awal tu merupakan kelegaan bagi kami semua (student-student dalam kuliah) kerana kuliah nya betul-betul tak ada input yang boleh kami pelajari dan diaplikasikan. memang sungguh 'useless' dan 'wasting time and effort'.

aku lebih suka lecturer yang marah-marah kepada student yang tak menumpukan perhatian dalam kuliah kerana ini menunjukkan lecturer itu benar-benar ingin menyampaikan pengetahuan yang dia ada kepada pelajarnya. bak kata pepatah :

"marah itu tandanya sayang"

jadi, perhatian kepada bakal-bakal lecturer dan guru-guru sekalian. anda dijadikan sebagai pendidik adalah untuk membimbing pelajar supaya lebih berkeupayaan, berpendidikan, dan berketerampilan. sekiranya anda mengamalkan sikap seperti lecturer ku ni, akan lahir lebih ramai seperti aku ini yang akan melahirkan ketidakpuashatian terhadap anda.

bagi sesiapa yang tersingung ataupun terasa dengan entri ku ini, aku memohon maaf. tapi, tanpa teguran, tiada kemajuan.

"fikir dengan akal, hayati dengan hati"

12 comments:

AlesyaHana said...

goodluck for your test tu..
boring nye lecturer mcm tuh...kalau sy mmg cari point utk melelapkan mata ler kalau dpt lecturer mcm tuh..agak nakal sikit sy ni...hehe..jgn follow sy tau...hehe

juanghidup said...

tq alesya. aah, memang boring dan menggeramkan! kadang2, mcm nak wrestling jak lecturer. biar dia rasa. hehehe...

tak prlu follow lesya pun. sy da memang slalu lelap mata bila lecturer tu mula ckp mrapu. srius xda input langsung. huh...

Iza said...

Saya ada cdgn, apa kata awak ubah cara dia ngajar tu. Awak tanya soalan kt lecturer tu, dh pasti dia akan jwb.Tya....apa soalan yg akan keluar exam...hehe....

juanghidup said...

hahaha... dah tnya hari tu. tau pa jawab?

"adalah. hehehe"

Tony Wan said...

lol... This is Malaysia, SUX!

juanghidup said...

tony, why u say dat?

haz-ONE said...

malaysia not sux k..blame da system..oh ya to pejuang hidup...ya..smtimes i'm facing da same situation at da college...den kalau result jadi terok..marah student lak..by the way..jempot komen blog n aku dah follow blog ko..

Anonymous said...

gud luck dude!!
rerajin la yer study..
aku nak gi tgk mvie~~
mau ikot?
takley2~~
g study

juanghidup said...

btul tu haz-one. sy sokong pendapat awk. bila result pelajar teruk, lecturer marah plak ngn student. kata student x blajar la. x rajin la. padahal, lecturer tu x prasan yg kita bermati-matian nak paham apa yang dia ajar wlupun pengajaran cam hampeh..

memang betul ada student ni tak ble di suap jak. tapi, agak2 la. mengajar tu biarlah betul dan bertanggungjawab. jangan biarkan student gtu jak.

juanghidup said...

ayu, nak ikut jugak. da hbs study ni. hehehe...

yana lyana said...

ohh..baru aku faham maksud ko..

kite senasib rupanya..heeee~

lecturer oh lecturer......

juanghidup said...

kita serupa~~ hehehe...