Saturday, October 17, 2009

TOTENG



"saya nak pergi summit, berapa?"


"rm2.50 lo, aiya, bas tak lalu situ"

"ah? tak lalu ya?"

"yala, tak lalu. lu tekan toteng la"

"ah?"

"tak tau toteng ka?"


situasi di atas berlaku pagi tadi. aku ketika itu silap naik bas. aku sepatutnya naik bas cosway tapi ternaik pula bas johore ntah pa lagi namanya tu. kelam kabut la katakan. hahaha...

percuma aku kena 'sound' oleh apek tu. aku mana la tau pa maksud toteng2 tu. bila dia tunjuk atas (dengan muka kencang. brrr...), barula aku paham. rupanya, apek tu suruh tekan loceng. suruh bas tu berhenti. aku pun tekan la loceng tu. dengan selamba, turun la aku dari bas tu walaupun ramai orang memandang. hahaha...

pengajaran yang aku dapat:

1. bila nak naik bas tu, pastikan betul-betul samada bas tu ikut laluan yang korang nak.

2. kalau apek bercakap dengan anda di dalam bas, pastikan telinga anda di implan kan bersama kuali untuk menambahkan lagi decibel suara apek tersebut.

3. kalau da malu tu, pastikan anda buat muka tembok cina k.

TOTENG... TOTENG....TOTENG....

p/s: aku makan piza tadi dan hmmm.... kurang sedap. huhuhu...

8 comments:

hBz said...

lagi satu..jangan tido..nnt kena turun kt petronas, balik joggin..

PeJuAnG HiDup said...

hahaha... ok ba joging. ble mngurangkan boroi tu. betul x? hehehe...

fhad said...

hahaha... apek tu sengal.. asal ko x lempang je die kasi betol skit sebutan tu... haahha

PeJuAnG HiDup said...

nak lempang, tp nnti giginya tinggal 2? hehehe...

arque said...

haha.siot punya apek.

♥ayudeadwish♥ said...

kat batu pahat ke? law nak g summit kne g basten dulu.. pastu change bas ke summit la.. hahaa~

PeJuAnG HiDup said...

arque: memang siot btul. pronounce x btul, sound orng dpn orng ramai. dah la bas tu mcm kapal perang dunia pertama. isk..

PeJuAnG HiDup said...

ayudeadwish: hahaha... klu aq ikut cdngn ayu tu, knfem aq trgolong manusia pelik.