Wednesday, February 17, 2010

HAI?


Hai kepada semua dan selamat bergembira dengan cuti sempena CNY ni. Ada yg dpt cuti lama, ada yg jap ja, malah ada jugak yg menambah2 cuti. ni yg selaluu student wat, almaklumlah, xpuas cuti, belum puas dapat main kata budak2. belum hbs round2 bandar, kampung dan sebagainya hehe...

Cni nak kongsi sedikit cerita, hmm yg agaknya terdapat sedikit pengajaran, chewah! ;p aku ni pun, pantang d bagi cuti, memang aku gunakan cuti ni sebaik2 nya, tidur sungguh2, bejalan sungguh2, main sungguh2, makan sungguh2. yala, klu time skol ni susah ckit nak wat benda2 d atas ni ngan sungguh2, aish...hehe..time cuti ni la jugak dpt berjoli ngan kwn2 lama. Nah, apa lg, merayau sana sini mcm xpenah kluar menjenguk dunia luar tempurung la katakan.

Di sebabkan xda transport nak pergi memantul sana sini, apa yg amat3 penting adalah public transport. LRT, KTM, Putra, Monorail, teksi, MetroBus, Rapid KL dan sepupu sepapatnya yg len hehe. Trimas kepada ngkorang yg mencipta benda2 ni, senang hidup manusia yg hidup merayap d muka bumi ini.

Gini, adala 1 malam 2 kan, balik lewat, yala, merayau hingga ke bucu2 KL ni mana la sedar masa berlalu kan, huh... xdala malam sgt, masih muda lg malam 2, aron 8pm, nek la taxi p balik rumah. aku berdua ngan kawanku time 2, dlm taxi tu adala sorang awek cun mengecun tahap gaban, ceh skali d tengok, senior aku rupanya, kitorang balik la skali.

Dlm pjalanan, driver 2 x on pun meter tambang. Nak tanya, muka pacik 2 monyok semacam ja, x jadi aku tanya, maybe dia ada pblem ngan bini dia, who cares? hahak...smpai ja d rumah, aku bagi dia not 10, baki RM2. Huina, tekezzzuuuuttt gila nak mampos, mahalnya, yala jarak rumah xdala jauh sgt, mmg xberbaloi tambang RM8, b4 dis it's jz cost less than RM5. ngan rm8 tu ble beli 3ketul roti john tau...

X puas hati, aku try ckp bgs2 ngan pacik 2, alasan pacik 2 mmg x masuk dek akal, tau pa alasannya? da lewat malam. Pehh! apa ni pacik, mmg tkluar dr protokol nih! tp aku malas la nak cari pasal ngan org tua nih, aku anggap ja 2 'rezeki' dia, n atas dasar hormat.

Pd pndpt aku la kan, pacik 2 tau kami ni student, cekik darah plak tuh! Aku geram tul lah. Itulah, dr aku kecik lg d pesan, 1x kita wat baik ngan org, 10x jugak dorang mendoakan yg baik2 utk kita. 1x org wat yg x molek, 10x kita d kutuk. ntahla, nyampah plak aku ngan org yg ambik ksmpatan ni atas ksmpitan org len. cari rezeki yg halal tetapi dengan cara yg menyeleweng. x kisahla melayang RM8 pun tp agak2 lah, kena follow d right way... bukan ikut sedap rasa ja. Fuh, emosi nih..

2 comments:

black_mel said...

hahaha..panjangnyer...welcome back....jgn hilangkan diri...8 ringgit biasa la..kl memang mahal..xpe2..next time kita naik keta sapu..aku rasa murah sikit..

juanghidup said...

hikhik....aku nak nek yg free....xnak bayar...bleh?