Monday, August 31, 2009

"77"

salam... pa maksud 77 tu ya? aku sebenarnya tak tau nak wat tajuk, jd, aku letak jak la pa2 yang boleh mengrelatekan tajuk ku ngn postku ni. klu x relate, mau2 jak aku letak nama artis2 popular sebagai tajuk ku. siti nurhaliza ka, linkin park ka atau lg bagus, aku letak jak sazwani. hahaha....

okla. sebenarnya, 77 tu merupakan berat badan aku. petang lalu, aku menjalani latihan silat dan latihan kali ni agak best dan amat memenatkan. tp, hajat ku tak kesampaian koz coach tak juga benarkan kami sparring. huhuhu....

aku da lama tak sparring sejak aku meninggalkn sekolah menengah dahulu. time sekolah menengah dahulu, aku mengikuti taekwondo dan latihannya, aduhai, penat banget sih... bayangkan la aku kna lompat katak menaiki tangga curam berjumlah 100 anak tangga sebanyak 5 set. huhuhu... tp, agk berbaloi la koz ktika aku mengikuti taekwondo tu, aku dapat tpt ke 3 dlm kejohanan taekwondo peringkat negeri sabah yang diadakan di kompleks sukan likas. terima kasih kepada coach Ben yang sudi melatih kami dan juga kepada rakan2 taekwondo yang len koz sudi berlatih dengan aku dan kena belasah. hahaha... men2 jak. jgn terasa...

sambung balik ngn 77 tu, selepas habis latihan yang amat memenatkan, coach kami menyuruh kami berkumpul. tyme tu, berat kami ditimbang untuk menentukan kelas berat yang boleh kami sertai. coach informkn kami yang satu pertandingan silat akan diadakan x lama lagi dan aku dgr kata dari senior, pertandingan itu akan diadakan di UM.

syukur alhamdulillah, berat ku berkurang dari 80 kg ke 77 kg. 3 kg kurang tu. hahaha... betapa posa ni mempunyai banyak hikmah nya. oleh kerana beratku hanya 77 kg, hanya aku seorang yang berada dalam kelas ku dan bermakna, aku x perlu persaingan untuk merebut tempat ke pertandingan silat kat UM ni. syukur alhamdulillah..

aku nanti2 kan latihan silat yang seterusnya dan kuharap sparring diadakan. huhuhu...

No comments: